Brak informacji o poprzedniej stronie.
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | Rozumie specyfikę różnych form prezentacji naukowych | |
Efekt_02 | Potrafi dokonywać podziału treści naukowych na poszczególne rozdziały typowych prac naukowych | |
Efekt_03 | Poprawnie komponuje teksty naukowe z położeniem nacisku na jasność przekazu | |
Efekt_04 | Unika typowych błędów stylistycznych w tekstach naukowych | |
Efekt_05 | Zna zasady prezentacji danych graficznych w pracach naukowych | |
Efekt_06 | Poprawnie posługuje się cytowaniami literaturowymi | |
Efekt_07 | Potrafi dokonywać wyboru właściwej formy prezentacji dla uzyskanych przez siebie wyników naukowych |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Zapoznanie z różnymi formami prezentacji wyników prac naukowo-badawczych, t.j. prace dyplomowe, projekty badawcze, sprawozdania z wykonania projektów badawczych, publikacje naukowe, prezentacje ustne. |
Efekt_01 |
2. |
Poznawanie kryteriów na podstawie których należy selekcjonować treści naukowe ujmowane w poszczególnych rozdziałach typowych prac naukowych, tzn. wstęp, cel pracy, materiały i metody, wyniki, dyskusja, podsumowanie, literatura. |
Efekt_02 |
3. |
Zapoznanie z zasadami prezentacji treści naukowych w obrębie poszczególnych rozdziałów pracy naukowej. Zrozumienie zasad podziału tekstu naukowego na kolejne akapity i kompozycji tekstu w obrębie akapitu. |
Efekt_03 |
4. |
Zapoznanie z typowymi błędami formalnymi i stylistycznymi, które często popełniane są podczas przygotowywania tekstów naukowych. Praca korektorska nad tekstem w celu eliminacji zidentyfikowanych błędów. |
Efekt_04 |
5. |
Poznanie podstaw grafiki wektorowej i bitmapowej. Poznanie zasad kompozycji i opisu złożonych rycin prezentowanych w pracach naukowych. Zakres dopuszczalnych zmian w dokumentacji graficznej. |
Efekt_05 |
6. |
Zasady obowiązujące przy wyborze cytowanych źródeł danych naukowych. |
Efekt_06 |
7. |
Zapoznanie z regułami którymi należy kierować się przy wyborze czasopisma w którym autor zamierza opublikować uzyskane przez siebie wyniki |
Efekt_07 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Metoda analizy przypadków | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda warsztatowa | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 | ||
Kolokwium pisemne | x | x | x | x | x | x | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | Student bardzo dobrze opanował cały zakres wiedzy z przedmiotu. Student zrealizował zadania w trakcie sprawdzianu i egzaminu na poziomie poprawności 91 - 100% oraz zrealizował zadania teoretyczne i praktyczne podczas ćwiczeń na poziomie poprawności 91 - 100%. |
dobry plus (+db; 4,5): | Student bardzo dobrze opanował cały zakres wiedzy z przedmiotu, jednak wiedzę tę charakteryzują drobne, nieliczne braki. Student zrealizował zadania w trakcie sprawdzianu i egzaminu na poziomie poprawności 81- 90% oraz zrealizował zadania teoretyczne i praktyczne podczas ćwiczeń na poziomie poprawności 81- 90% |
dobry (db; 4,0): | Student opanował zakres wiedzy z przedmiotu w stopniu dobrym, braki większe i bardziej liczne. Student zrealizował zadania w trakcie sprawdzianu i egzaminu na poziomie poprawności 71- 80% oraz zrealizował zadania teoretyczne i praktyczne podczas ćwiczeń na poziomie poprawności 71- 80%. |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | Student opanował podstawowy zakres wiedzy z przedmiotu, posiada również niewielki zasób wiedzy bardziej szczegółowej. Student zrealizował zadania w trakcie sprawdzianu i egzaminu na poziomie poprawności 61- 70% oraz zrealizował zadania teoretyczne i praktyczne podczas ćwiczeń na poziomie poprawności 61- 70%. |
dostateczny (dst; 3,0): | Student opanował tylko podstawowy zakres wiedzy z przedmiotu. Student zrealizował zadania w trakcie sprawdzianu i egzaminu na poziomie poprawności 51- 60% oraz zrealizował zadania teoretyczne i praktyczne podczas ćwiczeń na poziomie poprawności 51- 60%. |
niedostateczny (ndst; 2,0): | Student nie opanował podstawowej wiedzy z przedmiotu. Student zrealizował zadania w trakcie sprawdzianu i egzaminu na poziomie poprawności maksymalnej 50% oraz zrealizował zadania teoretyczne i praktyczne podczas ćwiczeń na poziomie poprawności maksymalnej 50%. |
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 15 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 15 | |
Czytanie wskazanej literatury | 15 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | 15 | |
SUMA GODZIN | 60 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 2 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut